מדריך בסיס פייתון לפליטי סי שארפ


מסי שארפ לפייתון

הקבלות


משתנים

דבר ראשון, בפייתון לא צריך לציין את סוג המשתנה. למשל, משתנה בוליאני יוכל להיזמן כ – v1 = true, במקום – bool v1 = true דבר המתאפשר מכיוון שפייתון עושה "חושבים" לבד לפי המידע המוכנס למשתנה, איזה סוג משתנה הוא אמור להיות. עכשיו, בטח תשאלו אם אפשר להכניס למשתנה שלכאורה "מוגדר" כבוליאני מספר, והתשובה היא כן. כאשר מוכנס מספר, המשתנה אוטומטית יעבור ל int. ככה שקוד כדוגמת זה יעבוד בלי שגיאות:

v1 = true
v1 = 12342
v1 = "epstiendidntkillhimself"
print(v1)

ולבסוף תודפס המילה

סיומי פקודות

מן הסתם שמתם לב מן הקוד, שבפייתון לא משתמשים ב';' וזה נכון. בפייתון, על מנת להבדיל בין שני פקודות קוד, עבירת שורה היא דבר הכרחי, ובמידה ולא יבוצע נקבל שגיאה. אבל, אם אתם ממש ממש אוהבים שיש לכם כמה פקודות באותה השורה, ניתן להשתמש ב';' כדי לעשות זאת, בצורה כזאת שקוד זה יחשב לתקין:

v1 = true; v1 = 12342
v1 = "epstiendidntkillhimself"
print(v1)

איף ובלוקים

בפייתון, על מנת לשים קוד בבלוק, לא נשתמש ב '{}', אלא פשוט נשתמש בטאבים. כמות הטאבים לפני הפקודה קובעת את השתייכותה לבלוק לדוגמא –

for i in range (3,20):
____print(i)
if i == 5:
____print("we are at number five(:")

וככה בעצם יצרנו בלוק של הלולאה, ושל פעולת האיף, שכמו שבטח שמתם לב הינה קצת שונה. לא נשתמש ב '()', ובנוסף נדרש לשים ':' בסוף הפעולה. כאשר נסתכל על יצירת משפט בוליאני, נשים לב שכך סימני פעולות ההשוואה נשמרים ( >, <, ==, וכו) אבל, פעולות ה &&, ||, ! הופכות למילים עצמן, and, or, not. כך שהמשפט –

!((v1 == true && v2 == 12) || v2 == 34)

יהפוך ל –

Not((v1 == true and v2 == 12) or v2 == 34)

else קיים בפייתון ועובד כמצופה, רק אל תשכחו לשים אחריו ':' !

אציין ש null מקביל לnone בפייתון.

מערכים

בפייתון, לא נשתמש במערכים אלא ברשימות. כדי להגדירה נשתמש בדרך הזהה להגדרת מערך בסי שארפ –

lst1 = ["brain" , "leg" ,"Pakistan"]

ונזמן את הערכים באותה הדרך, כאשר [0] יחזיר לנו brain. נשים לב שאינדקסינג שלילי תקף פה ולא יחזיר שגיאה, והוא מסמל לקיחת ערכים מסוף הרשימה, כך ש[-1] מסמל את האחרון ברשימה, [-2] השני מהסוף וכך הלאה. שינוי ערכים מתנהל באותו האופן כמו בסי שארפ. כאשר נרצה לבדוק על אורך רשימה, נשתמש בlen(lst1) ולא בlst1.lenght.

בפייתון לרשימה ניתן להוסיף פריטים. נוסיף פריט לסוף הרשימה על ידי append, ולאינדקס ספציפי על ידי insert. כך –

lst1.append("fartslol"); lst1.insert(2,"broccoli")

כאשר נכניס את ברוקולי, הערכים שנמצאים מהפוזיציה השנייה בעצם יזוזו באחד קדימה על מנת לפנות לו מקום.
נשתמש בpop על מנת למחוק ערך באינדקס ספציפי, כאשר הערכים שמלפניו יזוזו אחורה באחד לתפוס את מקומו,
כמו בסי שארפ, בה סטרינג הוא מערך, בפייתון סטרינג הינו רשימה, וזהו המידע הבסיסי על מערכים.

לולאות

נתחיל עם לולאות for, כאשר על מנת לבצע לולאה שרצה מ0 עד 8 נעשה –

for x in range(9):
____print(x)

ואם נרצה לדוגמא בין 4 ל 7 נבצע range(4,8). ולא (int i = 4; i < 8; i++). אך ישנה גם דרך אחרת, במידה ונרצה לעבור על רשימה כלשהי, לדוגמא רשימת lst1 ממקודם, נבצע –

for x in lst1:
____print(X)

ויודפסו כל ערכי הטקסט במערך. בעצם גם בלולאת פור הקודמת בעצם מה שעשינו זה שעברנו על רשימה של מספרים מ 4 עד 7, שהפעולה range בעצם מחזירה. אז אפשר לראות את הפעולה for בפייטון כפעולה למעבר על רשימה. ממש כמו foreach בסי שארפ.

כעת נעבור על לולאות while, שעובדות בדיוק כמו שנצפה –

while v1 != "Danny":
____print("Not Danny")
____v1 = "Danny"
else:
____print("Yes Danny")

כאשר שינוי קטן הוא שניתן לשים else לאחר הלולאה היבוצע שתנאי הלולאה כבר לא תקף.

פונקציות

פונקציות ייוצרו על ידי def ובשונה מסי שארפ, לא דרוש לציין בהם את סוג הערך המוחזר, או המוכנס. לדוגמא –

def sum(a,b):
____return a + b , "reutkoolit"

כן, אלו לא עיינכם שמשטות בכם, ניתן להחזיר יותר ממשתנה אחד, נקבל את ערכים אלו, ונזמן הפונקציה בכללי על ידי –

v1, v2 = sum(3,5)

בגדול, בצורה זו גם ניתן להזין ערכים למשתנים רבים בשורה אחת. למשל:

v1, v2 = 2, "boocreeper"

פעולות ומציאת סוגי משתנים

פייתון מכיל את הפעולות הבסיסיות בסי שארפ (+,-,*,/,%). אך, לפני שנבצע פעולות נרצה לדעת מהו סוג המידע במשתנה אתו אנו עובדים, לכך ניצור את המשפט הבוליאני –

if type(v1) is int:

אותו התנאי בודק אם המשתנה הינו מסוג מספר. סוגי משתנים הבסיסיים פחות או יותר מקבילים לסי שארפ int, string, bool ,float האחרון מקביל בערך לdouble בסי שארפ (או לעצמו, בסי שארפ). אך, char האהוב שלנו נהרג בפייתון, כך שמשתנים המכילים אות אחת, הינם בעצם ממוקבלים לסטרינג עם אות אחת בפייתון. כדי להעביר בין סוגי מידע, למשל מסטרינג למספר, נבצע –

v1 = int(v1)

קריאת מידע

על מנת לבצע Console.ReadLine() בפייתון נבצע –

v1 = input(); v2 = int(input()); v3 = str(input())

נשים לב להעביר את המידע לפורמט שנצטרך.

סיכום

פייתון היא שפה מטומטמת, אבל לפעמים נצטרך להשתמש בה ולכן עדיף לדעת אותה. המדריך הזה מכסה את הבסיס של הבסיס, וכאן אני חושב שהוא בערך מסתיים.


פעולות על סטרינג

עובדה מעניינת עלי היא שסטרינג היא צורת המידע האהובה עלי, לכן ארשום כאן את הפעולות המובנות על סטרינג בפייתון.

v1.upper(); v1.lower()

מחזירה סטרינג כסטרינג ההתקבל, רק באותיות גדולות או קטנות בהתאמה.

len(v1)

מחזירה את אורך הסטרינג (כן כמו ברשימה, הרי סטרינג הוא רשימה).

v1lst = v1.split(",")

מחזירה רשימה של סטרינגים קטנים מסטרינג אחד לפי כל פעם שמופיעה ',' במילה.

v1.replace("Obama","trump")

מחליף בסטרינג הגדול הופעות של הסטרינג הראשון שהוכנס, בסטרינג השני שהוכנס.

v1.count("sheep")

סופר כמה פעמים הסטרינג שהוזן נמצא בסטרינג הגדול.

v1.strip()

מוחק רווחים מתחילת וסוף הסטרינג.

v1.isspace(); v1.isnumeric()

מחזירה תשובה בוליאנית להאם הסטרינג מכיל רק רווחים או מספרים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה